ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

               موتر از مویت  شدم در حسرت گیسوی تو

                                                      سوی  چشمم گم  شد وپیدا نکردم  سوی تو

               آنکسی که گم شود    در کوچه های  آرزو

                                                               پی برد   بر حالتِ  گمگشتگان  کــوی  تو 

                 بی قرارم   در  هوای  آن   قرارِ    اولین

                                                            آنچنان که  بُرده  دل از من هوای  بوی  تو

                 چرخ گردون گر نگردد بر مراد ما  چه غم

                                                             مهر و من گردیم خود بر دور ماه  روی تو

                  عاشق گم کرده دل  را  ناامیـدی  نارواست

                                                            با  وجـــــــــودِ  آزموده  قامتِ  دلجوی   تو  

                   نازنینم ! در قفس  بر  شوق  پروازم  مخند

                                                            دلخـوشم  بر آن  دو بال  نازک  ابروی   تو

                    مبتلایم کن از این هم بیشترای عشق، چون

                                                            درد تو درمان نگردد جز که با  داروی  تو

                   فال نیکو می زند چون حال نیکو را  رقم

                                                                دائما  فالی  زنم  بر  صورت  نیکوی   تو


                    بهرام باعزت


شب غریبی ست

من هستم و شمعی که دارد سوسو می زند

انگار او هم

 با سودای سرِ شوریده اش

 شوردیگری دارد

من به حقیقت محراب می اندیشم

به دو رکعت نماز عشق

و او به پروانه ای که عاشق است

و همه ی وجودش نیازِ عشق

نسیمی ناکجایی

شعله ی او را می لرزاند

و دل مرا هم

گویی زمانه

ما را به همین کار ساخته است

زمزمه ای می شنوم:

«رکعتان فی العشق

و لایَصحُ وضو هُما الاّ بالدَم»

و شمع و پروانه

آخرین رقصشان را برگزار می کنند

و من سر بر شانه ی تاریکی

اشک می ریزم


بهرام باعزت


راستی!

من تو را کجا دیده ام؟

این همان سوال اساطیری  ست

که از ازل تا ابد

 در کوچه پسکوچه های باوری تاریک

همیشه با جواب او

 قرار دیگری داشته ام

این پیاله ی لب پَر

از ازل تا ابد

سیه مستان ِ چشمان ِ تو را

با لفظ ِ شرابی سالخورده

همیشه

جرعه جرعه

در کام باورم ریخته

و من از این جام

مثل دل مواج مزرع گندم

همیشه مستِ نسیمی از هوایت شده ام

و یادم رفته

که من از جواب این سوال

انتظار دیگری داشته ام


بهرام باعزت