ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

غزل

                  کاچی  به هیچی   نه  که همتا   نمی شود

      رسوای   عشق کس چو   زلیخا نمی شود

                  در نفس رحم و زخم تفاوت دو نقطه است

      یعنی که در دلی دو  هوا   جا   نمی شود

                   با صبر گرچه غوره   به حلوا شود   بدل

   اما  همیشه  صبر   که    حلوا  نمی شود

                    تو بوده ای   و هستی  و باشی همیشه ها

     گاهی  نگاه ماست  که   پیدا   نمی شود!

                     با    دست  عشق گر بزنی  باز  می شود

  کو آن دری که عشق زد و وا  نمی شود؟

                      باطل شود   تیمم   از  آب   و  ولی  مرا

    از  آب  چشم گـَـردِ  دل حاشا   نمی شود

                    از چشمه گفته اند   بباید که   آب    بست

      دل   را  گرفتن  از تو  به  آرا نمی شود


                           بهرام باعزت

غزل

          خوش باوری این است ببین گر که ندیدی

                                          از   زلف سیاهت   طلبم   روزْ   سپیدی

            از آینه کاری   به   حرَم کی کرم افزود؟

                                          ای  باورتصویرگر! از حق چه  بعیدی؟!

            از گرگ    مگر بشنوی  انکارِ   دروغی

                                         یعقوب! که   بستند  به  یوسف  ز  پلیدی

            گَرد   از  رخ آیینه ی   تقدیر توان   بُرد

                                        وقتی  که   رسد   دست به دسمال ِ فقیدی

            جایی  که   وفا  را به بهایی گذری نیست

                                        دور است  بسی  راه به  وعدی و وعیدی

           مرشد  به حراجی   که   تظاهر   بفروشد

                                         گِل   به  که   بگیرند   به  دکان  مریدی

           درها همه بسته ست  به روی دلم  امشب

                                        در  دست من اما    ز  خیال   تو   کلیدی


                بهرام باعزت

 

می دانم روزی به تو خواهم رسید

شاید هزارها سال باشد که برای این اتفاقِ ِ بی خلل  لحظه شماری می کنم

با اینحال همیشه دلهره ای تُرد 

سیاحتم در این حماسه ی رنگین  را سنگین کرده است

هزارها سال است لحظه ای را پیش چشمانم مجسم می کنم

که وقتی به تو می رسم

و تو تعجب پیشه  از سوختگی ِ دلم می پرسی

چه باید بگویم؟

سرگذشتِ عشق ،

هرچه که هست

مقصرش  عاشق است

دل من سوخته است اما

به شرافتِ صداقتم قسم

که هیچوقت حرفی از تو به میان نخواهم آورد


بهرام باعزت