ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

چکامه ای به یاد پدرم که جهانش را عوض کرد

        از ازل گر چه که من بی کس و تنها  بودم

                              ای   پدر رفتی  و  بر  بی کسی ام افزودم

        گر چه  که   هستی  من معنی  تنهایی بود

                               تو  که  بودی به خدا معنی تن ها  بودم

        شد   گذرگاهِ  خزان   ترجمه ی  حالت من

                              تا  بدانی   به  چه  حالی و چه حزن آلودم

        به عزیزی تو سوگند که  از  هر دو  جهان

                               من  به یاد تو  و با  خاطره ات  خوشنودم

        پندِ   تو   سمفونی ِ   وحی ِ  پیکبرها بود

                              نرود لحن خوشت  از دلم    ای     داوودم

       چشم مردم پی موعود به هرعصری هست

                             هم  تویی  مردم  چشم  من  و هم موعودم

        باغبانا !  سرِ  این باغ    چه  آمد    بی  تو

                              گذرِ   بادِ   خزان است   به    تار   و پودم


               بهرام باعزت

هیچ جای این دنیای بی سپیده  

وطن  من نیست

هیچ جای این دنیای بی سپیده 

سالهاست

کودک  تنهائی ام را درون گهواره ی زندگانی  تاب می دهم

و برایش لالائی می خوانم  

که  در دشت بی نوسانِ خواب

 کابوس ِکجائی اش محو شود

تا  روزی که مسافری بی نشان از گرد راه سر برسد

و مرا  سوار بر جاده هائی  پر از سکوت محض   

به یک دنیای ناتمام ببرد

دنیائی که پنجره های نقره گونش

رو به سپیده ی اطلاق   باز می شوند

 ای مسافر بی نشان !

که طرح دیگری بر قصه ی سهراب و نوشدارو خواهی زد

صدای زنگ قافله ات را می شنوم....


بهرام باعزت