ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

ادبی

این تمـنای قیامــت در دلم *****که شود محشور جانم با قلم --------------------------------------------------------------- آدرس اینستاگرام: baezzat.bahram

                         هنوز وقتی از آن وعده گاه می گذرم                              

تو در کلاس نشستی

کنار پنجره هستی

خوشم به هرچه که فرداست

همیشه جای تو آنجاست

همیشه و هر روز

میانِ من

و تو راز است

که  از چه پنجره باز است !

دبیر، محوری از درس و فصلِ مختصات

کشیده در صفحه ی لاجورد ِ  تخته سیاه

چنان که انگاری

کشیده نقشی از آه

سبیل و موی سیاهش پر از غبارِ گچ است

 که درس می گوید :

«دو خط به رازِ بزرگی که نقطه می باشد

مگر به هم برسند»

که با نگاه ملامتگر و به سر رفته

یکدفعه

نگاهش از تو  به من می دود که پائینم

سر و نگاهم را

دوانده  ، می چینم

دبیر پنجره را قهروار می بندد

به کج خیالی ام انگار  با نگاهِ کجش

به زور می خندد

زمان  چه لایق نفرین که زود می گذرد

به چشم هم زدنی هر چه بود می گذرد

چه دردِ  خاموشی !

دلم پُر است ز دست تو ای فراموشی!

که  پشت پنجره  هر روز وقتِ وعده ی ما

به شور و غوغائی

محصلین ِ جدیدِ کلاس در فریاد :

همان آقاست ! همان ! آن آقای دیوانه !

چه عشقْ بیگانه !

و بعد سرگیجه

سبیل و موی سفیدِ دبیر پر از گچ

کنار پنجره است

نگاه پر مهرش

در اشک غلطیده

خموش و یکسره است

و  با خیال ِ  پُر از سالهای سر رفته  

به من که می نگرد

نگاهِ اشک آلود

دوباره می چینم

دبیر پنجره را مهروار می بندد

هنوز گوشه ی چشمی نهان به من دارد

و قطره های درخشان اشک در چشمش

به رستگاری ِ  بغضش

سکوت می بارد 

که  درس می گوید

و باز می شنوم :

«دو خط به رازِ بزرگی که نقطه می باشد

مگر به هم برسند»


بهرام باعزت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد